In deze serie, gebruik ik een bekend fragment uit onze kunstgeschiedenis en plaats dat in de huidige tijd. Dit roept vragen op. Verschillende gezichtspunten: Point of view.

Point of view

(2021 - 2023)

In deze serie, gebruik ik een bekend fragment uit onze kunstgeschiedenis en plaats dat in de huidige tijd. Dit roept vragen op. Verschillende gezichtspunten: Point of view.

Deze serie begon met het vinden van een oude roestige sleutel in de tuin. Voor mij stond die symbool voor de corornatijd, waarin alles even stil stond: het oude werkte niet meer en het nieuwe is er nog niet. Dit inspireerde mij om een serie kunstwerken te maken, waarin ik de vrouw, soms een kind, in een sleutelpositie plaats, waarin ze met hun energie, een bijdrage leveren om het nieuwe  te bewerkstelligen. De symbolen, structuren en kleuren verwijzen naar een land, gebied of een situatie.

Key position (what is my place)

(2020 - 2021)

Deze serie begon met het vinden van een oude roestige sleutel in de tuin. Voor mij stond die symbool voor de corornatijd, waarin alles even stil stond: het oude werkte niet meer en het nieuwe is er nog niet. Dit inspireerde mij om een serie kunstwerken te maken, waarin ik de vrouw, soms een kind, in een sleutelpositie plaats, waarin ze met hun energie, een bijdrage leveren om het nieuwe te bewerkstelligen. De symbolen, structuren en kleuren verwijzen naar een land, gebied of een situatie.

Opnieuw beginnen, omdat het oude niet meer werkt

Reset

(2020 - 2021)

Opnieuw beginnen, omdat het oude niet meer werkt

Een serie naar aanleiding van een foto van een Masterbroekerboerin, die ik vond in het Stedelijk Museum in Kampen. De krachtige, zelfbewuste blik trof me. Vooral omdat haar klederdracht eruit zag als een keurslijf. In de kunstwerken speel ik met deze gedachte.

keurslijf - straitjacket

(2019)

Een serie naar aanleiding van een foto van een Masterbroekerboerin, die ik vond in het Stedelijk Museum in Kampen. De krachtige, zelfbewuste blik trof me. Vooral omdat haar klederdracht eruit zag als een keurslijf. In de kunstwerken speel ik met deze gedachte.

Serie portretten over de jeugd. Een fase waarin allerlei  emoties spelen. Het onbevangene ,het pure, het boze , het eenzame..... De kleur roze verwijst naar de het kwetsbare, het raster naar het gevecht en de compositie bepaalt de sfeer.

Youth

(2019 - 2020)

Serie portretten over de jeugd. Een fase waarin allerlei emoties spelen. Het onbevangene ,het pure, het boze , het eenzame..... De kleur roze verwijst naar de het kwetsbare, het raster naar het gevecht en de compositie bepaalt de sfeer.

J from Yorkshire

J from Yorkshire

(2020)

J from Yorkshire

De mogelijke en onmogelijkheden van het beeld

No image

(2019 - 2020)

De mogelijke en onmogelijkheden van het beeld

.

Portraits of artists

(2017 - 2018)

.

Het leven zit vol met betekenisvolle zinnen. Flarden van een gesprek, een mijmering, een krantenkop of anders. Bijna dagelijks kies ik er één uit en daarna ontstaat het beeld: een tekening, een schilderijtje of een combinatie.

dag-beeld-boek

(2016 - 2020)

Het leven zit vol met betekenisvolle zinnen. Flarden van een gesprek, een mijmering, een krantenkop of anders. Bijna dagelijks kies ik er één uit en daarna ontstaat het beeld: een tekening, een schilderijtje of een combinatie.

Portretteren is iemand ontmoeten. Op straat, in de supermarkt, in het atelier of elders. Het gaat mij niet zozeer om de uiterlijke gelijkenis, maar om de meerdere lagen van iemand weer te geven. Kleur, compositie, groot, klein, sfeer en streek worden bepaald door wat de geportretteerde mij laat zien. Soms voorbij het persoonlijke.

Portret

(2010 - 2018)

Portretteren is iemand ontmoeten. Op straat, in de supermarkt, in het atelier of elders. Het gaat mij niet zozeer om de uiterlijke gelijkenis, maar om de meerdere lagen van iemand weer te geven. Kleur, compositie, groot, klein, sfeer en streek worden bepaald door wat de geportretteerde mij laat zien. Soms voorbij het persoonlijke.

Handen, een serie in olieverf. ( op naar de 40 ) Altijd al gefascineerd door handen. Niet zozeer in wat ze doen maar in wat ze vertellen: houding, huid, geschiedenis karakter enz. Handen liegen niet. Dat is ook de reden waarom ik het ook handen-portretten noem. Intieme verhalen zijn het, blijkt uit de reacties. In opdracht € 240.-

Handen-portretten

(2010 - 2018)

Handen, een serie in olieverf. ( op naar de 40 ) Altijd al gefascineerd door handen. Niet zozeer in wat ze doen maar in wat ze vertellen: houding, huid, geschiedenis karakter enz. Handen liegen niet. Dat is ook de reden waarom ik het ook handen-portretten noem. Intieme verhalen zijn het, blijkt uit de reacties. In opdracht € 240.-

acryl op doek

schilderijen

(2005 - 2016)

acryl op doek